Nasilające się ataki na jednostki morskie w rejonie Morza Czerwonego, w tym głośne przypadki porwań przypominają, że praca na morzu może być niebezpieczna, a piractwo wciąż stanowi wyzwanie dla rządów państw. W związku z tym są organizowane międzynarodowe misje, których trzonem są siły morskie, niemniej firmy poszukują także własnych rozwiązań, jak radzić sobie w tej sytuacji. Jednym z nich jest korzystanie z usług uzbrojonych ochroniarzy.
Chińska flota morska z niszczycielem rakietowym Nanning zacumowała w sobotę w nigeryjskim porcie Lagos na południu kraju - informuje agencja Reutera. Taka wizyta odczytywana jest jako sygnał rozszerzania wpływów chińskich w regionie.
Wciąż nie nawiązano kontaktu z zarejestrowanym w Singapurze tankowcem Success 9, który prawdopodobnie został porwany przez piratów 10 kwietnia w Zatoce Gwinejskiej.
Pływając pod singapurską banderą chemikaliowiec Success 9 został zaatakowany 10 kwietnia br. przez piratów. Zdarzenie miało miejsce w Zatoce Gwinejskiej, na południe od Abidżanu, będącego istotnym portem i centrum gospodarczym Wybrzeża Kości Słoniowej.
Wygląda na to, że względny spokój w Zatoce Gwinejskiej został przerwany doniesieniami o trwającym incydencie z nieznanymi pasażerami próbującymi przejąć kontrolę nad duńskim tankowcem Monjasa Reformer, który znajdował się u wybrzeży Demokratycznej Republiki Konga w pobliżu Point Noire.
Z najnowszego raportu Sekretarza Generalnego ONZ na temat piractwa w Zatoce Gwinejskiej wynika, że zmieniają się kierunki działań piratów. Celem przestępstw nie są już tylko komercyjne statki morskie, a jednostki przewożące ropę, oraz nielegalne połowy. Samych incydentów jest mniej, ale eksperci ostrzegają, że zmieniają się kierunki zainteresowania przestępców.
Porty Zatoki Gwinejskiej to bramy do prawdziwego bogactwa Afryki. To w ich rejonach skoncentrowanych jest wiele obszarów o kluczowym znaczeniu dla wielu gospodarek państw afrykańskich.
Międzynarodowe Biuro Morskie w najnowszym raporcie przedstawia najniższy poziom piractwa od niemal 30 lat. Zatoka Gwinejska i Cieśnina Singapurska stanowią główne obszary na których statki są szczególnie zagrożone na atak piratów.
Masowiec Arch Gabriel został 3 kwietnia zaatakowany przez piratów w Zatoce Gwinejskiej.
Uprowadzony w grudniu ub.r. w Zatoce Gwinejskiej polski marynarz został uwolniony. Polak wrócił już do kraju i jest w dobrym stanie - poinformowało w poniedziałek Ministerstwo Spraw Zagranicznych.
Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna otworzyła drzwi do świata innowacji
Powtórki z historii, czyli o szkodach i niebezpieczeństwach na morzach i oceanach świata. Raport wypadków i zdarzeń morskich – kwiecień 2024 r.
W szczecińskiej Radzie Miasta powstała nowa komisja ds. gospodarki morskiej
Polska Grupa Zbrojeniowa nawiązuje współpracę z Palo Alto Networks
UMG: szkolenie "Prawne aspekty morskiej energetyki wiatrowej" już w czerwcu
Pomorskie branże kluczowe i inteligentne specjalizacje Pomorza. Bierzmy przykład z Danii [RELACJA]